Halaman

Rabu, 4 Ogos 2010

Semangat baru

alhamdulilah... sem lima dah sebulan yang lalu.... xlama lg habis la.. aku bersyukur sangat2 sebab sem ni aku rasa tenang ja dan bertambah semangat,,, aku harap benda ni berterusan,,, insyaallah aku pasti buat yang terbaik dalam hidup ni.. aku nk sumbang kemampuan aku ni pada Islam.... aku nak jadi luas pengetahuan macam saidina Ali K.W, jadi matang mcm Abu Ubaidah Jarrah, bijak macam Khalid walid, bersemangat mcm Ikrimah bin Abu Jahal, Bertakwa mcm Abu Bakar... Semua ni kerana nk Allah dan Nabi Muhammad S.A.W. sayang kat aku ... Aku harap sangat2 pujian Allah kt aku depan2 makhluk.... aku dahagakan pujian 2 ni...

Insyaallah aku pasti hadapi saat yang akan datang ni dengan penuh semangat... tenang dalam bijak.. tapi tu la... takut jgak dok tenang2 tiba2 kelam kabut... aku nk jd muslim yang kental...

tp sem ni pon aku risau dengan kesenangn ja... takut bila senang sangat aku lupa pada tanggung jawab sebenar aku mai sini.. aku takut alpa dengan kesenangan, hiburan, permainan, seronok.. aku takut dengan semua ni.... risau aku.. dah la zaman ni semakin mencabar... kesenangan ni kadanga2 menyebabkan mudah hati ni kotor... aku xmau berhati munafik dan fasik... aku nak cuba bersihkan hati aku ni dan uat terbaik untuk islam semampu boleh...

Sem ni jgak, aku dh pegi lubuk kawah... agak jauh dari manusia.. aku dapat rasakan kesunyian, ketenangan bez btoi... tp aku bukan nk tggal dalam hutan.. aku g cari media untuk buat karya ukiran kayu halus,, cari kayu hanyut.. bez btoi.. dengan ex5 aku ni... aku harungi cabaran bawak moto lalu kot jalan dalam hutan... fuh.. mencabar btoi... kalo moto aku moto skrem xpa la.. leh lompat2 .. ni moto honda ja... penat aku.... nek bukit, turun bukit... sampai gak la... tempat nk p.. alhamdulilah selamat pg dan balik...

keja grafik pon dh bg banyak gak... pueh gak aku hadapi ni..
sabar ja... semoga aku hadapi nnti dengan tenang dan bijaksana... aku harap Allah S.W.T memberi pertolongan pada masa ini dan akan datang..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan